Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2010 06:10 - ПОВЯРВАЙ
Автор: feychka Категория: Забавление   
Прочетен: 3931 Коментари: 14 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Веднъж един атеист се разхождал около пропаст, подхлъзнал се и полетял надолу. Падайки, успял да се хване за малко клонче. Висейки на него, полюшвайки се на хладния вятър той осъзнал цялата безизходност на положението си.

“Е, - помислил си той, - единствено бог може да ме спаси сега. Аз никога не съм вярвал в него, но може би съм бъркал. Какво има да губя?” Затова извикал:
-Боже! Ако съществуваш, спаси ме и аз ще повярвам в теб!
Отговор не дошъл и той извикал отново:

-Моля те, боже! Аз никога не съм вярвал в теб, но ако ти ме спасиш, отсега нататък ще вярвам в теб.


Изведнъж от небесата се разнесъл гръмовен глас:

-О не, няма. Аз познавам такива като теб!

Човекът толкова се удивил, че едва не изпуснал клона.

 -Моля те, боже! Ти грешиш! Аз наистина мисля така! Ще повярвам!
-О не, нама! Вие винаги така говорите.

Човекът умолявал и убеждавал бог и накрая той му казал:

-Е добре. Ще те спася. Пусни клона.
-Да пусна клона?! –възкликнал човекът. – Ти да не ме мислиш за луд?

image



Тагове:   мисли,   мъдрости,   афоризми,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. demar - Добро утро , ранобудна!
26.11.2010 06:41
За да вярва човек в Бог, може би трябва и да е малко луд.
За да повярва в себе си - освен лудост трябва и малко въображение ...
Хубав и усмихнат ден, feychka !
цитирай
2. feychka - от феичка към demar
26.11.2010 07:55
нека е добро и за теб ттова прекрасно утро:)
много, много си прав за всичко каквото казваш. аз мисля, че човек да вярва в каквото и да е било... трябва и смелост. твърде често нашите страхове са именно тези, които ни възпират и ни пречат да вземаме решения, които се случва да тъжно да преживяваме след това. от всичко най-лошото според мен е бездействието.
пожелай, реши и действай... това са първите стъпки към щастието. дори и да загубиш... ще придобиеш опит, който някога ще се окаже, че ще ти е в полза.

започни деня си с усмивка, прекарай го доволен и се прибери у дома удовледтворен :)
феичка
цитирай
3. vmir - Много точно и вярно!
26.11.2010 08:22
Атеистите признават за Бог само онзи, който умее да им четка егото. Затова са скарани с истината по принцип, или им е достъпна само за най-непосредствени наблюдения над елементарни явления или процеси.
цитирай
4. yotovava - :)))))))
26.11.2010 10:22
Лесно се кълнем във вярност, трудно е доказваме
Поздрав
Валя
цитирай
5. smileme - =)
26.11.2010 11:04
Феичка - остроумна и мъдра и тази сутрин. ;)))
Успя да ме усмихнеш ... пак!

слънчев ден, въпреки мрачното време =)
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
SmileMoreEveryday
цитирай
6. feychka - от феичка към vmir
26.11.2010 13:36
ох, чакай, че тук темата е направо опасно деликатна. аз също не вярвам в бог или в някакво друго подобно същество и то изобщо. ама ни най-малко дори. и съм по-склонна да изпадна в сериозно противоречие е много вярващи, но пък в крайна сметка... човек е свободен да избира и всеки е длъжен да уважава човешката свобода и правото на избор.
но пък... вярата е вече нещо съвсем друго. така, че нека не бъркаме понятията.
за себе си бих казала смело( но ако приемем само и единствено, че не вярвам в бог ), че съм атеист и то много сериозен при това, и въпреки всичко не мисля, че обожествявам само онзи, който ми четка егото:) пък и защо не от друга страна? ако е така също няма лошо.
мен лично мнението на хората за мен самата не ме интересува особено. аз и така знам какво представлявам. няма нужда някой да ми го казва. но виж, за това, което правя, създавам, творя... за работата ми ме интересува. ето това мисля, че е нормално.

желая ти хубав следобяд и ти благодаря за коментара:)
феичка
цитирай
7. feychka - от феичка към yotovava
26.11.2010 13:41
ами то изобщо мен ако питаш и приказзките и обещанията много лесно ги даваме, а пък когато всичко започва да зависи от нас самоте гледаме да се скатаем, защото така ни е по-удобно. и много често забравяме, че човек ако иска нещо, намира начин, а ако не иска... причина.

един прекрасен уикенд ти желая, Валенце:)
фей
цитирай
8. feychka - от феичка към smileme
26.11.2010 13:46
миличка, къде го видя това мрачно време? оф, я чакай, че аз пак съм си надянала розовите очила:)))
май с теб ще си имаме доста смешни бръчици, а? :)))

желая ти смях, весселие, радост и ако може малко безгрижие този уикенд:)
феичка
цитирай
9. vmir - 6. feychka,
26.11.2010 15:20
feychka написа:
ох, чакай, че тук темата е направо опасно деликатна. аз също не вярвам в бог или в някакво друго подобно същество и то изобщо. ама ни най-малко дори. и съм по-склонна да изпадна в сериозно противоречие е много вярващи, но пък в крайна сметка... човек е свободен да избира и всеки е длъжен да уважава човешката свобода и правото на избор.
но пък... вярата е вече нещо съвсем друго. така, че нека не бъркаме понятията.
за себе си бих казала смело( но ако приемем само и единствено, че не вярвам в бог ), че съм атеист и то много сериозен при това, и въпреки всичко не мисля, че обожествявам само онзи, който ми четка егото:) пък и защо не от друга страна? ако е така също няма лошо.
мен лично мнението на хората за мен самата не ме интересува особено. аз и така знам какво представлявам. няма нужда някой да ми го казва. но виж, за това, което правя, създавам, творя... за работата ми ме интересува. ето това мисля, че е нормално.

желая ти хубав следобяд и ти благодаря за коментара:)
феичка


Малко грубичка е представата ти за Бог, за вярата, за значението на отношението. Наричаш Бог "същество", никъде в Библията няма да срешнеш подобно определение или повод за третирането му по този начин. Никъде не пише какво е Бог. Мнозина се подлъгват по израза "по свой образ и подобие", но дори не са се питали какво означава подобието и докъде се простира. Приемат за буквално което не е дори метафора, а е далеч оттатък алегорията. За да се покажат умни, искат история на вселената, ама в пет реда, за да могат да я опровергаят с понятията и знанията на едно дете, не подозирайки за смисъла, който науката е добавила за възрастните в същите понятия. Казват, че не им пука какво говорят за тях, но не казват "в момента", не казват "от еди-кои си одумвачи"... Трябвало въображение, за да повярваш в себе си - да но, ако третираш Бог като слуга, задължението на когото е да ти служи безпрекословно, да ти вдига спихналото его.

Далеч по-голямо предизвикателство за интелекта и емоциите е да търсиш необходимото обяснение в по-умния от теб, в творенията на когото откриваш доказателства за интелект и власт (законите на природата), неподвластни на простосмъртен, когото усилията на милиони в продължение на много години малко по малко правят видими, отколкото в слугата, от който не очакваш признаци на интелект и приемаш за потвърждение на качествата си неговата лоялност. Ето как с помощта на въображението, лоялността се превръща в самоувереност, но има ли смисъл от това? Да приравниш творението с текущото му обяснение, за да се почувстваш по-важен от създателя на непреодолимите природни и обществени закони, които едва - едва наподобяваме ли?
цитирай
10. neprosvet - Хареса ми притчата ти, феичка! Не ...
26.11.2010 16:09
Хареса ми притчата ти, феичка!
Не мисли много, че може да сбъркаш!
Ти си мноооооого позитивен човек!
Хубава вечер с много усмиви!
цитирай
11. feychka - от феичка към vmir
30.11.2010 16:52
о да , аз не претендирам, че съм нежна в отношението си към религията:)))
да ти кажа откровено ни най-малко мисля да правя анализи на Библията, нито пък да категоризирам кой какъв е и за какво се бори. това определяне би ме ограничило. а и друго... всеки си има своя собствена ппредстава за нещата и коя съм аз и защо ли трябва да се опитвам да променям нечии мироглед. именно за това ти споменах преди, че тази тема за мен е крайно деликатна. ти в интерес на истината също не звучиш много нежно:) , особено в отношението ти към хората. дано нямаш скрито някакво разочарование.
но и друго... както казва neprosvet: Не мисли много, че може да сбъркаш!... едва ли ще сбъркам, най-много да си позагубя времето. така, че спирам по темата:)))

хубава вечер ти желая:)
феичка
цитирай
12. feychka - от феичка към neprosvet
30.11.2010 16:56
радвам се мила neprosvet:) , надявам се да не ми се сърдиш, че си позволих да те цитирам малко в предишния коментар:) . на мен също ми харесват смислените неща и за това ги публикувам. все си мислч, че бих могла да бъда в полза на някого. а дали това е така ... само времето ще покаже.

от сърце ти желая искрени усмивки и прекрасна есенна вечер:)
феичка
цитирай
13. vmir - 11. feychka - от феичка към vmir
01.12.2010 07:57
feychka написа:
о да , аз не претендирам, че съм нежна в отношението си към религията:)))
да ти кажа откровено ни най-малко мисля да правя анализи на Библията, нито пък да категоризирам кой какъв е и за какво се бори. това определяне би ме ограничило. а и друго... всеки си има своя собствена ппредстава за нещата и коя съм аз и защо ли трябва да се опитвам да променям нечии мироглед. именно за това ти споменах преди, че тази тема за мен е крайно деликатна. ти в интерес на истината също не звучиш много нежно:) , особено в отношението ти към хората. дано нямаш скрито някакво разочарование.
но и друго... както казва neprosvet: Не мисли много, че може да сбъркаш!... едва ли ще сбъркам, най-много да си позагубя времето. така, че спирам по темата:)))

хубава вечер ти желая:)
феичка


Може и да съм груб, но не ми допада грубото отношение към религиите, защото те са средата, в която човечеството се научава да комуникира със себе си и света. И както човек не може да се научи да плува без да влиза във водата, така и човечеството няма как да се превърне в общност без необходимите предположения, задаващи представите му за добро и лошо, ред и анархия, престъпление и наказание, събрани в една - единствена книга, събираща се в ръцете му. Отхвърлянето на религиите е като да отхвърлиш приказките и да блудстваш с деца като някои цигани, които смятат за основно свое възпитателно задължение да показват на децата си как оправят майка им, за да станат час по-скоро "хора". Може да ти изглежда обидно сравнението, но помисли обидно ли е за циганина, който вярва, че всичко останало е безсмислено и ненужно и самочувствието му идва от това, че може да покаже на циганетата "правия път" като пред очите им ебе майка им. От тези бащински "уроци" циганетата толкова много ги досърбява, че забравят всичко останало, забременяват на 12 години, зарязват училище и нататък знаем. Това е за мен атеизмът - цигания до шия с единственото признато производство - правене на бебета на конвеир, после давенето им в реки, падането им от мостове, размазванети им по пътища, или от срутващи се отгоре им плочи и железа, овъгляването им от електрически ток и бодряшките уверения на мангала: "нема страшно, нови ша напраим". И как не, като има кой да бачка и учи вместо тях. Такава е перспективата и пред човечеството без религия. Вярвам, че човечеството няма да допусне такова опростачване, и винаги ще има хора, които да пазят заветите на Божието Слово, а с тях и духовната среда, без която човечеството ще се самоунищожи само за няколко десетилетия.
цитирай
14. feychka - от феичка към vmir
07.12.2010 23:57
N O C O M M E N T ! ! !

лека и спокойна вечер:)
феичка
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feychka
Категория: Забавление
Прочетен: 508539
Постинги: 141
Коментари: 541
Гласове: 817
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930